Follower

Isnin, 29 Mac 2010

Baby Boy or Gal again...huhuhu...

***Lately ni kerap org bertanyakan aku...
"ko da scan blom? baby boy @ gal??????????????"...
if korang nak tau aku ni as a mommy lg ler punyer keinginan yg tinggi nak tau... hukhukhuk...

***but bese la kan...aku chekup kt klinik desa jerk...KKM Taman Ehsan...since aku chekup... baru skali aku scan n jumpa doc...lately ni doc manjang xder...dahle 2...skali chekup mak aii byknyer darah dia amik...huish seram sejuk dibuatnyer... jarum panjang lak tuh...ada skali 2 ntah apa ke nasibnyer...4x inject darah x kuar2...aku da rasa nak nangis...sakit la woiii!!! bleh nurse 2 cakap..."besela 2...slagi kita x dapat darah kita inject smpi dapat!"...smpi skang aku ingat muka nurse tuh!!!
Sesedap rasa jek mulut dia b'kata2...rasa nak lempang pun ader...but sabar2... hahaha da nasib ko...nak yg free kan...mujor free so diam jelah hehehe...

***Last week g chekup lg...skang da start every 2 weeks...da masok mggu ke 31 rupanyer...jap je masa b'jalan...appoinment kul 9...tp no aku naik kul 12.15... mamposs...kot tau aku balik tido dulu!..macam2 jenis org ada kat cni...hish sabar jela...dahle 2 kul 11.30 nak g amik Dina skul... kang aku kuar no aku kena pggl lak...serba salah d'buatnyer...mujor skul dia sblh klinik ni jek...

***Da kena pggl no... masuk bilik check ngan nurse...amik tekanan darah...check ultrasound baby...bg nasihat suh mkn makanan b'khasiat...minum susu...bla bla bla... catit itu catit ini... kena tggu lg...nak inject 4 kancing gigi laks...mak ai... mmg aku cakap sakit giler!!..3 ari badan lenguh2...serasa aku masa peknenkan Dina ada amik jugak 2x lg...tapi xdela sesakit ni...hmm ntahla aku pun da ingat2 lupa...da 5 yrs kan...almaklumla da makin tua ni ingatan pun da makin kureng...hikhikhik...
Next kena g lg 6hb4...x ni appmt kul 10 lak...rasa2nyer kul baper la siap yer?! huhuhu...

***Sehari pas chekup klinik desa aku g lak PMC...nak booking tuk b'salin nnt...mujor pakai panel hubby...ikutkan bukan x bleh nak chekup kat PMC jek...tapi saje aku bajet panel 2 biarla aku pakai tuk b'salin n chekup baby baru nnt...kat cni besela skali chekup n scan da abis ratus2... sayang rasanya! lgpun umah dekat sgt ngan klinik desa ni...x smpi 5 min pun drive...susah sket apa salahnya...lgpun da 2nd baby...if 1st nak gak merasa privatenyer service kan?! agagaga...

***Masa kat PMC...jumpa ngan Dr. Prof Nazri...ala doc laki plak...aku ingat doc yg slalu aku jumpa 2...Dr. Wan Ratna Iza...adush malu la plak!!! chekup biasa2 jer...dia tny nak scan x...ada ke cik hubbyku kata x payahla...just datang ni nak booking 4 b'salin nnt jek...hish sedapnyer dia cakap pdhal atiku meronta2 nak tau apa jantina babyku nnt...sbg isteri yg solehah & taat aku diam jelah...hukhuk sedih nih!...neway apapun doaku satu shj...moga Allah permudahkan urusan b'salin nnt... babyku sihat n selamat... semuanya baik2 belaka...insyaallah...lgpun urusan rezeki sumer urusan Allah...dia yg Maha Tahu apa yg t'baik buat hambanya...cuma kita kena REDHA ats sgl ketentuannya...kan?!

***K la nak out dulu...nak g amik Dina jap lg...nnt si kecik 2 bising lak...
"mama ni lambat je...Dina tggu lama tau!"..sejak da petah berkata2 ni... paham2 jelah kan...x sabar2 nak jumpa dia...mesti masuk kete terus mulut potpet2 citer apa yg b'laku kat skul tadi...alahai anakku sayang!

2 ulasan:

  1. pregnant ye awak? awak dah buat full detail scan 3D/4D ?

    BalasPadam
  2. yup...nak msk 8 months...blom...ada jugak dgr pasal 2...tapi ntahla cik hubby nak surprise2 lak...hii kita ni tingin sgt nak scan...tq ya sggh blog

    BalasPadam